Längesen det var nu... Hej förresten! Tänkte dela med mig av lite middagtips. Jag och min sambo älskar ju såklart som många andra att laga god mat, det är ju rätt onödigt att laga äcklig mat tycker vi. Jag skulle nog säga att middagen är det viktigaste målet på dagen, har du haft en kass dag så kommer du alltid hem till något du längtat till, vilket piffar upp litegrann! 

Oftat är det min sambo som lagar middag, MEN min potatissallad är bäst! 

Tänkte dela med mig utan kvällen middag, potatissallad med lax i foliepaket. Superenkelt att laga & har du ont om tid så kan du göra potatisalladen dagen innan ( den blir bara godare ). 

Potatissallad: 
2,5 dl creme fraich 
1-2 msk majonäs 
1 msk dijongsenap 
2 st äpplen 
2 dl frysta ärtor
1 rödlök
Potatis - kokt eller klyftopotatis från gårdagen är perfekt, eller koka direkt. 
Smaka av med salt & peppar 

Lax i foliepaket
Funkar lika bra på grillen eller i ugn, (225 grader i ugn)
En klick smör i botten
Snitta laxen och fyll med valfri mjukost (vitlök & örter passa perfekt) 
Citronpeppar 
En skiva citron

NJUT! 


Mvh Jessica 

2 kommentarer

Anonym

05 Apr 2017 21:03

ser lite ut som greven potatissallad

Caroline

05 Apr 2017 22:05

Det ser jättegott ut. :)

Svar: Tack! :D
mersocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej