Hej på er alla, hoppas att ni mår bra! 😀 Jag själv skall inte klaga för idag är jag ledig, sååå himla skön fredag! ✌️

Vet ni vad? Jag har fått hemskickat ett gäng produkter ifrån Khoisan Tea som jag skall prova, bland annat kanel extrakt som jag har i min kanelbullefudge som jag tipsar om idag! 
Alla deras produkter är ekologiska, bra va? Dessutom har dem flesta även KRAV-märkts

Jag tycker det är superviktigt att använda sig av bra råvaror, vilket jag hemma tänker mycket på när jag är och handlar mat, både ekologiskt, KRAV-märkt, fairtrade för att nämna några viktiga märkningar att hålla koll på i affären. 
Tänker du på det när du handlar? 


Kanelbullefudge:
360 gram socker 
200 gram grädde
200 gram mjölk
140 gram sirap
50 gram smör 
1 nypa salt 
3 msk Khoisan tea kanel extrakt 
Pärlsocker att strö över

Koka alla ingredienser till 117°c ta av från plattan. Låt fudgen svalna till en tempratur mellan 55°c-60°c , rör om då och då. Häll upp fudgen i en form med bakplåtspapper och strö på pärlsocker. Låt fudgen stå över natten i rumstempratur och skär upp i bitar - låt även fudgen torka till på ytan i rumstempratur innan du packar ner den. Ät och njut! 

(null)

(null)





1 kommentarer

Tess

24 Nov 2017 13:36

Mums, vad gott det ser ut! :D

Svar: Supergod! 😍
mersocker.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej