Äntligen har 24 timmar-isch gått & jag kan bröd mysa lite! 

Det viktiga nu är att din deg har jäst till dubbel storlek, märker du under dagen att den inte riktigt har gjort det kan du ställa ut den feån kylen dem sista timmarna. Det brukar jag göra nästa oavsätt. 


Jag brukar ta ut bakduken med degen & vända den uppochner. Forma degen till en limpa, jag har en jäst korg som jag använder. Såklart går det bra utan, personligen tycker jag det är enköare & bättre med jästkorg. Var kreativ annars, du kanske har någon vanlig brödform du kan lägga degen i eller en skål! 




Inte världens snyggsate kanske, men det fixar till sig själv i kylen. 

Eftersom jag bakar med en levaindeg så funkar den så coolt (tycker jag!!!) att jag tar en bit deg från denna degen & använder i mitt nästa bröd som jäst!! Som jag kommer att knåda till i morgon! 

Nu åker degen in i kylen igen, vi ses i morgon! 



Mvh Jessica 

Kommentera

Publiceras ej